tirsdag den 8. januar 2013

130108



I går eftermiddags var jeg til min dansk eksamen. Jeg var den anden sidste, der skulle op, hvilket resulterede i at jeg gik restløs rundt hele formiddagen. Men jeg fik da rengjort hele lejligheden imens jeg ventede på at tage ud på skolen Jeg var på intet tidspunkt nervøs, mere bare rastløs, utålmodig og spændt. Lige før jeg skulle ind til selve eksamen sad jeg også bare og smilte for mig selv imens jeg havde en "jeg glæder mig"-kilden i maven. Da jeg kom ind til eksamen kørte det hele også bare på skinner, og min lærer sagde bagefter at jeg kom med mange pointer som hverken hun eller censor selv have tænkt på. Derfor fik jeg også et 12 tal, som jeg er super glad for Og Peter Pan på DVD af Kenny fordi jeg er så dygtig

Nu vil jeg begynde på noget jeg ikke har gjort i halvandet år - at lave små anmeldelser af de animes jeg ser. Hen over efteråret er jeg nemlig lige så stille startet på igen at se anime, og har allerede fået adskillige serier.



Jeg vil starte med den serie, der imponerede mig aller mest ud af efterårets nyeste serier - Sword Art Online. Der er mange delte meninger om denne serie på nettet, men jeg synes selv den er fuldkommen fantastisk. Tegnestilen er meget minimalistisk samtidig med at scenarierne deri er utroligt smukke. Serien handler om "Virtual Reality Massively Multiplayer Online Role-Playing Game" (wow, en lang køre) - AKA online rollespil man selv deltager fysisk i. Fysisk i den forstand at man tager en hjelm på, der narrer hjernen til at tro at man selv befinder sig i det univers. Hvor fantastisk lyder det ikke lige?



Serien starter den dag hvor spillet bliver udgivet, og serverne åbner op for spillere. Man følger en ung dreng, hvis brugernavn er Kirito, som var en af beta-testerne af spillet. Efter blot at have spillet et par timer opdager han hurtigt at der ikke findes nogen "log ud" knap i spillet. Han er i starten overbevist om at dette er en fejl - men det viser sig at dette selvfølgelig ikke er tilfældet.



Alle spillere bliver hidkaldt til et samme sted, hvor de får beskeden om at skaberen af online-spillet bevidst har fjernet log ud knappen, og de først kan logge ud når én spiller har gennemført hele spillet. Hvis de dør i spillet - eller nogen i den virkelig verden prøver at fjerne deres spil-hjelm - vil frekvensen i spil-hjelmen stege deres hjerne og dermed slå dem ihjel.



Kirito vælger at blive en solo spiller, og træner altid alene. Han er kun sammen med andre når der skal klares store bosser, som han ikke kan overkomme alene. Jeg synes hans karakter er meget spændende, på grund af hele hans tillidsforhold til andre mennesker. Allerede i første episode møder han pigen Asuna, som jeg også straks bemærkede, og som senere får en væsentlig rolle for serien.



Serien er meget fantasy præget, og jeg synes den har en god humor. Der kommer også en del action ind over i form af boss kampe og interne stridigheder. Det som dog tiltrækker mig mest er den velbalancerede romance, der er i serien. For det skal jo ikke være nogen hemmelighed at Kirito og Asuna begynder at tilbringe mere og mere tid sammen, og forelsker sig i hinanden.



Hele deres forhold er noget af det, der betager mig mest. Asuna er selv en utroligt stræk og dygtig spiller, og redder flere gange Kiritos liv. De har et helt unikt forhold til hinanden, som er så oprigtigt og rent at det bare giver mig feels. Lots of feels.



Karaktererne udvikler sig selvfølgelig igennem serien, og kæmper for at gennemføre spillet så de igen kan vende tilbage til virkeligheden. Før de får set sig om har de allerede været inde i spillet i over 2 år, er kun kommet 70 % igennem det og er begyndt at have store vanskeligheder med at komme videre i spillet. Sword Art Online er et godt eksempel på den indre styrke det kræver for at overleve, og viser de store ofre det nogen gange kræver at komme igennem livet.



Første halvdel af serien er fuldkommen magisk og fantastisk i mine øjne, og bestemt værd at se! Anden halvdel er også god, men kommer på intet tidspunkt op på højde med den første del. Faktisk var jeg lidt skuffet over hvor forhastet afslutningen på anden halvdel af serien er, men det var bedre end ingenting.
Sword Art Online er i hvert fald en serie, der har indtaget en del af mit hjerte.

~ Hele serien kan ses gratis inde på Crunchyroll ~


Lavet af Chiyuhime @ Tumblr

4 kommentarer:

Mille sagde ...

Hold da op en anmeldelse!
Du har virkelig givet mig lyst til at se den, haha!:-D
Og et mere eller mindre forsinket held og lykke til din eksamen!

Sa-chan sagde ...

Tillykke med 12 tallet seje Sascha <3
Argh. Jeg ender jo med at se SAO

Sabrina sagde ...

Tillykke med det flotte 12-tal :'D er så stolt af dig <3 Du fortjener helt sikkert Peter Pan <3

Emma sagde ...

åh, du er sådan en sucker for SAO. Må se om jeg kan tage mig sammen til at se mere af den.. Og super mange gange tillykke med 12-tallet! :D velfortjent <3